Grillkveld

Båtforeninga hadde grillkveld  fredag 23.sept 2016.

Samtidig innviet man også det nye klubbhuset. Dette har stått ferdig i snart 1,5 år, men man har ikke funnet/prioritert tid til dette tidligere. MEN NÅ SKULLE DET SKJE.

September 2016 blir husket som en av de varmeste/tørreste septembermåned i nyere tid. BARE IKKE DEN 23. Dagen var bestemt ca 1 måned tidligere. Stort partytelt leid, og grillkull etc. innkjøpt. Dagen nærmet seg, og værmelding ble regelmessig sjekket. Utsikten for godt vær ikke den beste, sterk nedbør fra kl.18, men Yr/Storm har tatt feil før, men ikke denne gangen. Man kan si at det "bøttet" ned. Heldigvis hadde vi huset og teltet å ta tilflugt i, og fyr på grillene fikk vi, og spiste og koste oss til sene kvelden. 🙂

Ca. 20 medlemmer deltok. Det lave antallet må forhåpentlig det tidligere omtalte vær være årsaken til.

Straumens dag 2016

Loddsalget går strykende. Kø i dag :)

Klubbhus

Da er klubbhuset nesten ferdig. Inne er det ferdig, men det gjenstår litt arbeid ute, isolasjon/fylling rundt huset og graving/tilkobling vann kloakk.

Straumens dag 2014

Båtforeninga hadde i år igjen, etter et år uten, stand med loddsalg. Været var som det nesten bestandig bruker å være, godt og varm. Loddsalget gikk godt, med brutto kr.4865,-.
Med fratrekk for plassleie etc. sitter klubben igjen med ca. kr.4300,-. Takk til alle medlemmer som stilte med saker til utlodding, takk til de som solgte lodd og til Bjørnar som organiserte det hele.

I dag 28.09.2013 ble bølgedemper nr.2 mot nord-øst montert 🙂

MS Fugløy slepte bølgedemperen hit og hjalp til med montering/utsetting av fortøyningsloddene.

Prøvesitting av nye benker og bord i båthavna.

Dugnadsgjengen på de nye båtplassene de første til å bruke bordene. 😀

Klargjøring av nye båtplasser

Vårpuss 2013

Da er det gjort litt for å gi landanlegget et litt bedre utseende.
Dieselbua er nymalt (dessverre ingen bilder av de glade malere) og det er blitt plantet noen blomster.

FØR

ETTER

Magne tørker svette etter en hard tørn med kantklipperen ??

Båtpuss

Vårens båtpuss i gang.

Straumens dag 2012

Straumens dag 2012 er over. I år som de fleste tidliger år var dagen solrik og med brubar temperatur. Inntekten av loddsalget var ikke like stor som i fjor, men de kronene, 4440, kommer godt med i foreningskassen og de er forholdsvis lettjent.
Så takk til medlemmer (ca. 55%) som stilte opp med gevinster. Takk og til de som stilte opp som loddselgere på dagen.

Diverse

STRAUMENS DAG 2011

Loddsalget under Straumens dag innbragte 6041 kr til foreningskassa.

Tusen takk til alle som bidro med gevinster 🙂

Dugnader

Dugnad og det sosiale hører sammen.

"Dieselbua nesten ferdig.Samler energi til siste innspurt"